Ik begin zo langzamerhand wel blij te worden met mijn netvibes-pagina. En hoewel mijn verzameling wel heel bescheiden is vergeleken met de indrukwekkende hoeveelheid pagina's van Rob, begin ik zijn enthousiasme wel te begrijpen.
Via de nlbiblioblogs wiki vond ik de blogs van Conny (Probiblio, o.a. van het 4you!) en Margreet, die samen met haar zoon blogt over ICT en onderwijs. Zij staan nu dus op mijn blogroll, samen met het blog van mijn broer. Die is natuurlijk vooral voor mijzelf interessant, maar hij schrijft leuk (studeert sinds kort deeltijd journalistiek) en heeft regelmatig leuke lijstjes van boeken, films en muziek. Hij linkt ook door naar zijn Flickr-account. Hij heeft daar een stream " One pic a day", oftewel een dagboek in foto's. Voorzien van commentaar voor en door zijn Amerikaanse schoonfamilie. Altijd leuk om te lezen.
Hoewel ik nog niet zo doorsla als Meinblog is mijn oog nu wel gespitst op het RSS-logo.
Soms vind je die niet op de websites waar je die wel verwachtte; het NSJ-festival heeft 'm volgens mij niet (of zie ik iets over het hoofd?) en ook op de nieuwe website van Probiblio kan ik ze niet terugvinden. Terwijl ik me vanaf hun oude websites op wel drie verschillende feeds geabonneerd had. Kan iemand ze weer terugvinden of staan ze er echt niet meer?
Verder werd ik deze week gelinkt naar de Bibliotheek2.0 - website. Meldde me daar meteen maar aan en werd prompt gevraagd om vriend te worden van een Haagse collega uit de Regiowerkgroep VO. Toen daarmee de helft van de regiowerkgroep zich op deze site aangemeld had vond deze Haagse collega het wel tijd worden een groep rond onze brugklasmodules op te richten. We hebben al 11 vrienden ;). Ik vind het al boeiend mijn eigen kinderen volwassen te zien worden, de stappen die rond dit " kind" van onze werkgroep gezet worden zijn ook spannend om te volgen. En omdat werkelijk elke stap op Bibliotheek2.0 gemeld wordt via mijn Gmail-account is het wel weer heel handig dat ik dat al kan zien op mijn netvibes-pagina.
Ook via Google Blogsearch heb ik het e.e.a. opgezocht. Gaat heel gemakkelijk. Je wordt wel bevestigd in wat je wel wist: op internet staat rijp en groen echt door elkaar. Vond zo wel een minuutje film van een optreden van de zangeres van wie ik ooit een tijdje zangles had, Susanne Abbuehl. Heel leuk om even terug te zien.
En nu weer op naar ding 6. Had ter voorbereiding maar een digitale camera meegenomen op onze rondwandeling Maarn (14 km), maar na foto 5 waren de batterijen op...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)


Hoi Barbara,
BeantwoordenVerwijderenNou je bent goed bezig geweest. Ik vond op je blog de blog van Conny en heb die ook maar op mijn blogroll gezet. Een origineel mens met leuk commentaar op de dingen. Daar word ik altijd wel vrolijk van. Verder heb ik er nog wat andere biebitems bijgezet, zoals de Flemish Librarian. Een bibliothecaris die ook goed bezig is in Vlissingen en die ik tijdens de goudklompjesbijeenkomst was tegengekomen.
Verder verbaasde ik mij ook over het missen van de RSS-feed bij de nieuwe site van Probiblio. Ik heb ze er zelfs per mail al naar gevraagd (maar nog niets op gehoord). Wordt vervolgd dus!!! Groetjes
Mooi zo Barbara, ik vind het altijd erg fijn als deelnemers de waarde van RSS inzien en zich het ook gaan eigenmaken. Juist door ook 's in de hobbysfeer naar feeds te zoeken (Nee! NSJ heeft er geen! Shame!)
BeantwoordenVerwijderenConny is ook met bloggen begonnen via 23 Dingen en ik zie dus dat ze nog steeds actief is. Leuk!
Heb je met Blogsearch ook nog zo'n leuke egofeed gemaakt, bijv. op "silje nergaard" (ineens weet ik de titel weer van dat liedje wat me zo bij bleef: Be still my heart).
Oh en zelfs binnen ProBiblio heb ik verbazing gehoord over het verdwijnen van de RSS feeds. Hopelijk is het van korte duur.
BeantwoordenVerwijderenHa Barbara,
BeantwoordenVerwijderenOok ik had gemerkt dat de RSS-feeds verdwenen waren. Ze hebben ze inderdaad wel gehad.
Zeker de cursus nog niet gedaan....)
Wat ben je leuk bezig zeg en dan je broer, erg boeiend wordt het zo ineens voor je. Zeker met die nieuwe "vrienden". Ik vind het erg leuk je ontwikkelingen te volgen.Leerzaam voor mij ook.
BeantwoordenVerwijderen