zaterdag 28 februari 2009

Ding 6. Schippersgezin



De meeste schippersgezinnen zitten al generaties lang " in het vak". Soms wordt een nieuw schippersgezin " geboren". Martijn, onze oudste, is nu bezig in het derde jaar van de opleiding tot kapitein Rijn- en binnenvaart. Hij heeft net zijn tweede halfjaarsstage afgerond. Het schip links op de foto is vergelijkbaar met het schip waarop hij nu twee stages lang gevaren heeft; het eerste jaar als matroos, en recent als stuurman. Een half jaar lang was de Rotterdamse haven zijn werkplek.
Ivo, onze tweede, weet het ook al zeker: " Ik wil hetzelfde als Martijn." Nu nog maar afwachten wat Norah gaat doen.

4 opmerkingen:

  1. Barbara,

    Drie keer is scheepsrecht!

    Ahoi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey wat leuk om op deze manier iets over je te horen. In Assen ken ik een collega van je, wiens drie zonen (!) al op de grote vaart zitten. Dus pas maar op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk nieuws om te horen.
    Plus een mooie foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Barb,

    Wat apart van jou jongens om schipper of kaptein te worden.
    Is lichtmatroos niet iets voor Norah?
    Groeties,
    MtK

    BeantwoordenVerwijderen