woensdag 4 februari 2009

ding 4. Woensdag gehaktdag.

Woensdag, 23 dingen-dag. Was vroeger de woensdag gekoppeld aan een simpele gehaktbal, in 2009 slinger ik me aan digitale lianen van de ene toepassing naar de andere in het oerwoud van web 2.0. En eigenlijk is het gewoon leuk, en steeds weer een uitdaging, en levert het steeds weer voldoening op als het lukt. Als het maar niet zoveel tijd kostte. Ik was van plan om deze middag in ieder geval mijn weblog wat op te leuken met filmpjes en foto's, maar na het doen van ding 4 ben ik toch gewoon weer 2 1/2 uur verder. Maar goed, dan heb ik toch ook weer een goedgevulde netvibes-pagina gemaakt. De video's van Rob bij de uitleg van RSS vond ik heel prettig. Alsof de rots in onze digitale branding gewoon naast je zit :). Beter dan die Nederlandse meneer die in steenkolenengels Netvibes probeert uit te leggen in een filmpje wat eerder in de uitleg van ding 4. Daar werd ik heel kriegel van en heb na drie zinnen de man " zijn nek omgedraaid". Sorry meneer. Het duurde wel even voordat ik doorhad dat je op sommige websites eerst met de linkermuisknop op het RSS-icoon moet klikken en daarna pas een keuze maakt uit diverse soorten feeds. Ook ontdekte ik dat je, als het logo van de feed eenmaal op je netvibespagina staat, je eerst op dat logo moet klikken om het daadwerkelijk toe te kunnen voegen. Er verschijnt daarna ook nog eens een schermpje met een groene balk waarin je klikken moet. Maar goed, gelukkig zette een oplettende 15-jarige zoon me op het goede spoor. Blijft toch frustrerend, dat zo'n knul zonder de uitleg van de 23 dingen in 1 oogopslag de juiste oplossing heeft. Is vast dezelfde frustratie als die men soms bij het skiën schijn te hebben. Goed, lieve mensen uit mijn groep; ik probeer morgen in de bibliotheek wel een moment te vinden om jullie reacties en blogs te lezen en te beantwoorden. Het was wel weer genoeg voor vandaag. Vanavond lekker naar het Oude Luxor, naar Kommilfoo: Vlaams cabaret waarbij de humor net zo belangrijk is als de muziek. Ik ben benieuwd, jullie horen het morgen.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Barbara,

    Door mijn ervaring met de blog , is het aansluiten aan netvibes een stuk makkelijker geworden.En nu nog de praktijk.
    Fijn dat je zoon je helpt: een coach aan huis is ideaal.
    Fijne avond

    Anik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat aardig, ik ben nog nooit een 'rots in de branding' genoemd. Daar ga ik toch wel van blozen hoor :-)

    Dat Netvibes blokje (een module heet zo'n ding) kun je naar beneden slepen op elke positie die je wilt. Met slepen kun je dus je modules ordenen naar jouw wens.
    Och, en ik weet zeker dat jij over een paar Dingen je hand nergens meer voor omdraait!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Barbara,
    Jij hebt vanmorgen je tijd goed volgemaakt. Ik zie dat je de meesten van je groep goed gestimuleerd hebt. Een echte coach..en daar hoef jij niet om te blozen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar je gestoei met web 2.0. Hoop dat je genoten hebt in het oude Luxor met de onvervalst Vlaamse humor. Ik houd daar ook erg van. Zo te lezen ben je goed bezig en weet je het bloggen tijdig te verruilen voor het echte leven!

    BeantwoordenVerwijderen