woensdag 11 februari 2009

Silje Nergaard



De Noorse Silje zag ik voor het eerst zingen,was het in 2002?, tijdens de live-uitzendingen op tv vanaf het North Sea Jazzfestival, toen nog in Den Haag. Dit nummer zong ze, en ik was meteen verkocht. Een paar jaar later zag ik haar optreden op de eerste Rotterdamse editie van het NSJ. Maar nog intiemer, en dus leuker, was het concert in Lantaren/Venster. De band zat na afloop gewoon naast ons een wijntje te drinken, en we wisselden nog wat woorden 's avonds laat op de stoep. Zij wachtend op de taxi, wij met onze fiets aan de hand.

9 opmerkingen:

  1. Hi Barb,
    weer lekker bezig geweest. Ben benieuwd hoe je de clip voor elkaar hebt gekregen.
    grrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf! Ik heb ook een cd van Silje. Prachtig! Ik kom niet verder dan een bijna botsing met mijn favoriete gitarist, Pat Metheny, op de trap in het Congresgebouw, NSJ 1992. Pat en Silje hebben samen ook een nummer gemaakt. Nummer ben ik even kwijt. Maar ik begrijp dat Metheny haar min of meer heeft 'ontdekt'.
    Misschien treffen we elkaar op NSJ2009???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze week is net de nieuwe cd van Silje uitgekomen in Noorwegen. Een project met ons eigen Metropole Orkest. Nu ben ik zelf meer gecharmeerd van haar eigen band (meer jazzy), maar ben toch benieuwd. Europa moet nog even wachten tot het najaar. Volgens mij was ik ook in '92 bij Pat Metheny, maar we waren daar niet echt alleen...Was het in de Statenhal? En wat 2009 betreft; als je nog goede tips hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Barb,
    heb jij dat concert van Pat Metheny met het Metropool Orkest een paar jaar terug gezien? Fay Lovsky was er ook bij. Volgens mij was dat ook bij het NSJ.
    grrr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verrassing dat jullie Pat Metheny kennen zeg! Dat concert met het Metropole concert was een memorabele gebeurtenis. Het MO zelf heeft een een DVD registratie van, maar op Youtube vind je wel fragmentjes.
    en @ Barbara, zodra het programma uitkomt, moeten we het er nog een keer over hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf, ik ging je beantwoorde bericht lezen en dan zie je gelijk dat andere er ook op reageren. Ik ga het een beetje door krijen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja en deze is met Fay Lovsky!
    Een van mijn favo's, Third Wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Barbara,
    Heerlijk soundje!! Ken dit helemaal niet, maar ga me erin verdiepen..Op m'n laptop komen maar een paar tonen bovenborrelen, ga het later op de compu nog eens proberen! Ik wil voor nu even hier en daar een berichtje plaatsen, wie weet de komende week zelf nog wat prutsen aan mijn blog..
    groetjes, Hanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Rob, ik heb dat duet van Pat en Silje gevonden:
    " Tell me where you're going" van haar gelijknamige cd uit 1990. Via de discography op haar website is een flardje van 30 seconden te horen (eerst net doen of je de cd koopt, dan kom je op een tracklist). Op Youtube heb ik niets van hen beiden kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen