En dan zit ik hier nu voor de vijfde keer klaar om iets te bloggen over last.fm. Waarom wil dat toch maar niet lukken? Ben ik intussen een beetje "community-moe"? Terwijl muziek voor mij toch de kunstvorm is die me het meest direct raakt. Het zal wel iets te maken hebben met actief of passief met muziek bezig zijn. Net als "Art is kicking" heb ik thuis nauwelijks muziek aanstaan. Ik houd erg van stilte, en kan ook slecht iets anders doen terwijl er muziek aanstaat. Dan blijf ik gewoon zitten luisteren. Muziek komt bij mij toch het meest binnen als ik het live onderga, of het zelf uitvoer. Een hobby op de "passieve" manier is het bij mij toch minder; koop weinig cd's, onthoud nooit namen, etc.
Ik heb dus geen eigen account aangemaakt bij last.fm, maar natuurlijk wel rondgekeken via de 23dingen-account. Ik vind het nog niet zo eenvoudig om op deze website mijn weg te vinden. Het is wel heel leuk om via de ene artiest naar de andere geleid te worden. Nieuwe ontdekkingen zijn hier gemakkelijk te doen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)


Ik had ook een zekere weerstand in dit Ding20, omdat ik niet zo'n behoefte heb aan delen. Ik houd ook van stilte om me heen en maak ook zelf graag muziek of ga naar een concert. Toch vond ik het achteraf wel leuk er kennis mee te hebben gemaakt, omdat het me eens op een ander spoor zette via de "related artists". Maar ik kan me goed vinden in je stukje en je bent hierin dus niet de enige. Al dat delen en communiceren maakt weleens moe. Wel leuk trouwens dat je zulke goede online-contacten hebt opgebouwd met je domeincollega's. Ideaal met die "plaatjesbank" ook. Met het ijsvogeltjesnest op "Beleef de lente" vlot het niet erg he?
BeantwoordenVerwijderenIk had hetzelfde als jij: Last.fm blinkt niet uit qua gebruiksgemak.
BeantwoordenVerwijderenIk denk dat Grooveshark voor jou veel fijner werkt.