donderdag 14 mei 2009

Schoolmediathecarissen gaan 2.0




BIbliotheek20.ning is ook te gebruiken als gezamenlijke werkomgeving. Tijdens een bijeenkomst dinsdag van onze Overleggroep Schoolmediatheken & Biblotheken Regio Den Haag hebben we, met lichte aandrang soms, de aanwezige leden zich laten aansluiten bij de gelijknamige (besloten) groep op Bibliotheek2.0
Doel van de bijeenkomst was om samen digitaal materiaal te maken, waarmee de mediathecarissen ieder voor zich een PowerPointPresentatie kunnen samenstellen om hun mediatheek op hun school te promoten. Het zoeken naar en aanpassen van geschikte plaatjes en teksten kost vaak veel tijd. Het is de bedoeling dat de leden van onze groep de komende maand plaatjes, teksten etc. gaan maken, en deze oploaden naar Bibliotheek2.0. Daar ontstaat dus vanzelf een hele verzameling materiaal waaruit iedereen zijn eigen PowerPoint kan samenstellen. Simpelweg door elk plaatje van je keuze weer te downloaden naar je eigen computer en er een mooie PPP van te maken.
Ben benieuwd of het ook zo gaat werken. De aanwezige leden waren in ieder geval enthousiast begonnen.

1 opmerking:

  1. Rob zal wel blij zijn dat je de 23dingen ervaring meteen in praktijk brengt.

    BeantwoordenVerwijderen