woensdag 11 maart 2009
Ding 10
Delicious had ik al vaak langs zien komen, maar wat het nu precies was? Dacht ik voorheen meteen aan lekker eten (naar de gelijknamige glossy over koken), nu is er een tweede lading bijgekomen. Ik heb een RSS-feed gemaakt voor de 23dingen-bookmarks, en meteen onze VO Regiowebsite toegevoegd. Ik zag meteen dat Loesje daar ook al bezig was geweest. Via haar weblog heb ik haar bookmarks bekeken. Delicious is m.i. typisch iets voor bibliotheken; anderen attenderen op relevante websites. Onze I-bibliotheek lijkt me al een voorproefje; Delicious maakt het mogelijk dit met iedereen te delen (zo heb ik het toch goed begrepen?) En wie wil er nu niet door collega's in het land getipt worden op goede websites? Hier kan alles bij elkaar komen te staan, en vooral: handig teruggezocht worden. Verder mocht ik rondkijken bij de bookmarks van een kennis die in de webdesign zit. Op zijn werk is iedereen verplicht een Deliciousaccount bij te houden en te delen. Hij heeft inmiddels 222 bookmarks, en 347 tags! Ik zie nog maar even af van een eigen account, geloof ik...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)


Je maakt me nieuwsgierig naar die kennis. En je zou inderdaad zeggen dat het typisch iets voor bibliotheken is. Maar toch zijn het gewone mensen die hier de dienst uitmaken hoor. Wel zou je af en toe wel met een bibliothecarisbezem door de tags heen willen vegen!
BeantwoordenVerwijderenHa Rob, Romeo Vreeken werkt bij webdesignbureau Tamtam, hier in Rijswijk. Zijn Deliciousaccount is openbaar; gewoon na de slash zijn naam invoeren. Kijk ook eens even op de website van het bureau waar hij werkt. Leek me een enthousiaste ploeg mensen. Toen ik Romeo vertelde over jouw 23dingen-programma (en even de website noemde) was hij geïnteresseerd en zag wel raakvlakken met wat zij aan het doen zijn. Zij hebben bijvoorbeeld onlangs een aantal web2.0-toepassingen gedemonstreerd aan de mensen van het Juridisch Loket (geloof ik), met als doel te kijken welke toepassing voor hun website geschikt zou zijn. Dus wie weet welke balletjes er nog gaan rollen.
BeantwoordenVerwijderenLeuk om te lezen hoe jij Delicious kunt gebruiken voor je domein. Dan is het ook echt handig en zie je meer. Het is wel veel allemaal he? Ook interessant dat je bij dat webdesignbureau mocht gluren. Ik hoorde laatst van iemand die bij een patiëntenorganisatie zit dat een specialist daar ook Delicious gebruikt. Zelf ga ik het binnenkort voor mezelf eens uitproberen bij een persoonlijke interesse. Ik las dat Ttrijswijk dat voor haar hobby Klettersteigen ook gaat doen.
BeantwoordenVerwijderen