
Vogelbescherming Nederland laat ons via webcams live meegenieten van de lentekriebels van onze gevederde vrienden. En tot mijn verrassing kan ik me zelfs via RSS continu op de hoogte laten houden van alle capriolen van mijn grote favoriet, de ijsvogel!


Geeez, geweldig! Deze toepassing had ik nog niet eerder gezien, maar why not?
BeantwoordenVerwijderenIk heb er in mijn leven ooit eentje in het wild gezien. Spot jij ze wel eens?
Heb deze site ook op mijn weblog staan en de vogels "overgeheveld" naar de Netvibes, geniet jij ook zo? Ik ben echt ontroerd als ik die ooievaars "by night"zie staan en die steenuiltjes het nest zie verkennen. Op het ijsvogelnest zit nu een wilde eend. Geweldig he? Maar buiten life valt ook genoeg te zien. Bij ons zitten aan de overkant twee nijlganzen op een schoorsteen. Leuke ontdekking dat jij precies hetzelfde hebt gedaan als ik!
BeantwoordenVerwijderenHi Rob, Ik zag er ooit eentje op een camping in de Limousin. En eind december vloog er eentje langs de woonkamer van mijn broer, die toch gewoon in een nieuwbouwwijk in Rhoon woont. Maar eigenlijk heb ik mijn zinnen gezet op een prachtig bronzen exemplaar (op ware grootte schat ik), te koop in de galerie van de broer van Jacqueline. Nog zo'n wensdroom van mij... En moest jij ver weg voor jouw ijsvogel?
BeantwoordenVerwijderen@ Bar, ik zag er misschien wel 30 jaar geleden eentje bij ons in de nieuwbouwwijk in Den Bosch. Zomaar langs de kant van de aangelegde sloot. Op een stenen terras. Nadien nooit meer.
BeantwoordenVerwijderenMijn bronzen droomvogel is door Nana in de sidebar van haar weblog gezet. Keep on dreaming....
BeantwoordenVerwijderen