woensdag 1 april 2009
Ding 13
Bij ding 13 hebben we als coaches een lichte voorsprong; al jullie vorderingen houden wij keurig bij in een document dat we via Google Docs delen (Big Sisters are...). Zelf zie ik verder wel mogelijkheden bij mijn werkzaamheden binnen de regiowerkgroep VO. Vorig jaar maakte ik met mijn collega uit Leidschendam gezamenlijk een PowerPoint. Lastig hierbij was dat L/V een hogere versie van PowerPoint gebruikt dan wij. Ik hoop dat dat via Google Docs opgelost wordt. Ook lijkt Google Docs een veilige plaats om gezamenlijke producten, zoals onze brugklasmodules, te ontwikkelen én bewaren. Bibliotheek Den Haag had vorig jaar, toen we druk bezig waren met het ontwikkelen van de modules, een heftige crash waarbij veel documenten zoekgeraakt zijn. Die ellende bleef onze werkgroep nu gelukkig bespaard, maar doet je wel weer beseffen dat je je documenten het best op verschillende plaatsen opslaat. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of het noodzakelijk is dat ook degene met wie je het document via Google Docs deelt een Gmail-account heeft. Zo niet, dan ga ik met mijn vriendin de "Inventarislijst kampeervakantie 2009" delen, zodat we niet met twee kooktoestellen, 10 pannen, etc. op stap gaan.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)


Nou ja, als jullie grote eters zijn...
BeantwoordenVerwijderenik meen dat je wel een g-mail-account moet hebben; meen het ergens gelezen te hebben, maar waar oh waar?
Ha El,
BeantwoordenVerwijderenDacht ook te begrijpen dat beiden Gmail moeten hebben, maar las in het stukje "lesstof" van Jan Hoving dat je het Gmail-adres gebruikt als dat kan, maar anders het jou bekende adres gebruikt van degene met wie je deelt. Impliceert toch dat Gmail niet noodzakelijk is?
Overigens zijn we geen grote eters, maar genieten wel van het koken op vakantie. Dit jaar gaat er voor het eerst een opvouwbaar oventje mee wat we op ons gasstel kunnen plaatsen. Voor het zelfgebakken brood met rozemarijnnaaldjes voor bij het wijntje om 17.00 uur. Verder brengt mijn vriendin de skottelbrai in.
Wat die Powerpointversies betreft... als de ander met Office 2007 werkt, moet die de ppt opslaan als Office 2003 bestand. Dan geeft het geen probleem.
BeantwoordenVerwijderenEn wow, wat een nachtmerrie moet dat in DH geweest zijn.
Je moet vanuit je Google Doc maar eens een Deel-uitnodiging sturen naar je werkmail. Uitloggen en dan vanuit je mail de link aanklikken. Je wordt dan vriendelijk gevraagd om een Google account te maken :) Slim he?