vrijdag 24 april 2009

Ding 17

Sinds deze week ben ik volop aan het twitteren. Mijn eigen updates zijn ook te zien op mijn weblog, en alle berichten kan ik ook volgen via mijn netvibes. Scheelt weer één schermpje open. Leuk om te merken hoe de volgers zich bij je komen melden. Heb er inmiddels ook al één geblockt. Prettig dat dat dus ook gewoon kan. En ik twitter inmiddels ook internationaal, met mijn eigen Meester Maarten uit Vlaanderen. In één van zijn tweets plaatste hij een link naar de podcast van zijn klas. Leuk om zo een kwartier lang een kijkje in de klas te kunnen nemen. En ook daar kun je weer een reactie plaatsen. Ik heb de klas dus maar de groeten uit Nederland gedaan, en gemeld dat wij best tegen moppen over Nederlanders kunnen.
Het zoeken naar andere twitteraars kan ook leuk via de twitter-dochterpagina van startpagina.nl. Daar kun je doorlinken naar twitter.nl en kun je nederlandse twitteraars per beroepsgroep terugvinden.
Genoeg voor vandaag. De 23dingen beginnen een beetje een slijtageslag te worden. Ben sinds gisteren onder behandeling van de fysio (no kidding).

7 opmerkingen:

  1. Wat grappig om je getwitter met Meester Maarten te lezen en dan met de podcastlink een kijkje in de klas te nemen! Dat vind ik wel weer grappig, leuk dat je gemeld hebt dat wij best tegen moppen over Nederlanders kunnen!
    Sterkte bij de fysio Barbara, vervelend voor je.
    Je stukje vind ik erg informatief, je probeert echt Dingen uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Barbara, Ja, dat ga je wel merken he, zo vaak achter de computer. Zo'n fysio klinkt niet gek. Helpt het al?
    Hoe heb je trouwens al je te volgen tweets op Netvibes gezet. Mij lukt het niet in 1 keer. Heb jij al te te volgen tweets in een apart mapje of allemaal bij elkaar?
    Enne... wie heb je geblockt??? Dat maakt dan weer nieuwsgierig. Ik kreeg ook allemaal directe tweets van vreemden in het engels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blockte ook iets onduidelijks in het engels, en iets van een bibliothecaris uit nederland, broeder martinus geloof ik, die ook met 23 dingen bezig is. Vind het toch vooral leuk om te twitteren met mensen die je een beetje plaatsen kunt. De fysio gaat bovenrug en nek aanpakken. Deed nu twee keer "krak" en nog iets hards en snels, maar voelde wel prettig. Was, door de tintelende arm en hand, al bang voor een algeheel computerverbod, maar dat valt dus mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was het niet toevallig Father Roderick? ;-) Hij sprak op Ugame Ulearn. GEWELDIGe man!! Wat een uitstraling. Hij wist waar hij het over had en sprak met passie (over o.a Starwars!).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met je gezondheid Bar. Ik ga me bijna schuldig voelen dat ik dit bij je veroorzaakt heb :(

    Maar wat ben je er tegenaan gegaan! Ik vind het prachtig hoe je meteen hebt ontdekt hoe het werkt en ook ervaart HOE het werkt. En die BE-NL link; je werkt stiekem mee aan de eenwording van onze landen!

    Er zijn ondertussen VEEEEEEELE tooltjes om het maximale uit Twitter te halen. Maar als je je spieren rust wil gunnen, kun je maar beter niet de Twitter Fan Wiki bezoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Loesje, ik heb je niet gezien op Ugul, jij mij wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Rob, nee helaas je niet gezien. We waren er met ons goudklompjesteam en mochten ook de 2 keynotespeakers horen. Helaas de rest van de sessies niet. Heb de highlights uit de speeches ook op mijn blog gezet.

    BeantwoordenVerwijderen