Even kort en puntsgewijs. Kom wat in tijdnood.
1. Mis nu al het filmpje van Lee. Maar de rest was duidelijk.
2. Ben benieuwd of de chatfunctie bij Aladin veel gebruikt wordt. Zal dit morgen eens informeren bij Elly of Annie. Of is het veelzeggend dat de nieuwste loot, antwoord.bibliotheek, als wiki is opgezet? Ik zag dat onze collega's van de jeugdafdeling in Delft tijdens de openingstijden via MSN bereikbaar zijn. Voor vragen, of gewoon voor de gezelligheid. Heeft blijkbaar toch wel zijn functie.
Leuk om ook even bij de Denen in Randers te kijken. Meinblog en ik zouden ons daar wel thuis voelen; vandaag stonden opera en jazz gezellig onder elkaar. Ze zijn daar wel zo verstandig om na 23.00 niet meer online bereikbaar te zijn!
3. MSN-en met collega's. Als iedereen zijn schermpje open heeft staan is dat voor korte vragen en snelle antwoorden natuurlijk wel heel handig. Mijn schoonzus, werkzaam bij een Amerikaanse firma, gebruikt voor IM-contact met collega's "Same time" (geloof ik), msn via het intranet.
Heb nog even bij mijn kinderen nagevraagd in hoeverre zij nog actief aan het msn-en zijn (ik zie natuurlijk niet alles wat ze achter de computer doen ;). Van jong naar oud: Norah (12) msn-t niet als het mooi weer is en "eigenlijk heb ik ook niet zoveel vrienden meer op msn". Ja, zo hard is die wereld natuurlijk ook wel weer. Ivo, 16, heeft er niet zoveel mee, maar voor Martijn (20) hoort het er helemaal bij en is het dus meteen ook niet zo bijzonder meer. Mijn broer is een fanatiek blogger en internetter, en was aanvankelijk ook veel op MSN te vinden. De fase MSN heeft hij inmiddels achter zich. Te druk, zegt hij. Volgens hem past het echt bij jongeren, die veel tijd besteden aan het vormen van vriendennetwerken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)


Ik hoor het idd wel vaker dat het bij jongeren na verloop van tijd terugneemt, het chatten, maar anderzijds hoor en weet ik van veel volwasssenen en professionals, dat ze het juist handig vinden. Als iedereen bij 14 is, gaan we zien dat Gmail-chat erg handig is. Zeker omdat iedereen het al heeft op het moment.
BeantwoordenVerwijderenAladin chat is zeker populair, al is het met de kwaliteit niet altijd even goed gesteld.
Deze week kwam ik (hoera voor de ego-rss feed op 'aladin') deze blogpost tegen van een gebruiker...
Zou je hier als 'aladin' nu op moeten reageren of negeren?
Tja, het is natuurlijk wel een wat zurig stukje. Mijn eerste impuls zou zijn in de verdediging te schieten of me plaatsvervangend te verontschuldigen. Op beide reacties zit de blogger volgens mij niet echt te wachten; hij wil gewoon zijn punt maken. Wat hij ook wel heeft. Nog meer dan bij emailen lijkt chatten je te dwingen tot (te) haastige antwoorden. Goed om als aladin-chatter over na te denken. Hoe snel reageer je, wanneer meld je dat je de vraag even doorspeelt of meer tijd nodig hebt. Uiteindelijk wil de klant liever langer wachten op het juiste antwoord, denk ik. Verder blijkt het dus nog niet zo eenvoudig te zijn de vragen goed te beantwoorden. Is het dus nog echt een vak. En dat is dan weer het goede nieuws, toch;) ?
BeantwoordenVerwijderen:-) Ik vraag het eigenlijk, omdat het in deze tijd, waarin er heel gemakkelijk OVER je gepraat wordt in sociale netwerken en weblogs, heel belangrijk is dat je dergelijke berichten niet negeert. Daarmee geef je in ieder geval te kennen dat je de mensen serieus neemt, en dat je zo'n persoon als deze, ook kan bedanken voor zijn uitgebreide commentaar. "Daar gaan we wat aan doen!"
BeantwoordenVerwijderenMisschien is dit bericht + slideshare ook nog wel grappig :)