vrijdag 10 april 2009
Ding 15.
Hier ging toch wel weer een wereld voor me open. Ik wist niet dat er al zoveel aan podcasts te vinden was. Eigenlijk vind ik radio ook leuker dan tv. Maar omdat ik alleen maar radio beluister in de auto, en me voornamelijk per fiets of trein verplaats, volg ik nauwelijk radioprogramma's. Maar podcasting en netvibes kunnen hierin nu verandering brengen. Ik heb via Radiocast "Kunststof" toegevoegd (El is al fan), en heb me ook geabonneerd op de podcasts van de broeders van Taizé. Even mediteren voor het slapen gaan. Bij Gespod kwam ik een podcast tegen over WOI. Leek me ook interessant, maar het lukte me niet om die in netvibes te krijgen. Kon alleen via Itunes of een podplaza-programma, als ik het goed begrepen heb. Zag verder dat de uitleg over het zelf maken van een podcast bij Kennisnet in een wiki staat (en snap nu wat dat betekent.) Al klikkend bij de uitleg van podcast bij Kennisnet kwam ik uit op de weblog van meester Maarten uit België. Heeft hij al een pilot van de 23onderwijsdingen gevolgd? Ik kwam hier wel heel veel bekende dingen tegen. En wat kunnen wij in Rijswijk met podcasting? Achteraf onze lezingen integraal op onze website zetten lijkt me niet zo slim; we willen liever dat men deze live in de bibliotheek volgt. Maar een opwarmertje vooraf op de één of andere manier?
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)


Oh je moet mensen natuurlijk in de eerste plaats naar je huis lokken. Maar wanneer iets leuk is geweest, wil je altijd heel graag achteraf de boel nog een keertje terugluisteren/zien. Zo werkt dat toch ook met concerten?
BeantwoordenVerwijderenKun je website geven waarop die podcast over WOI wordt aangeboden? Moet toch kunnen om 'm in Netvibes te krijgen?
Ha Rob, Hier is die podcast te vinden: http://www.podplaza.nl/veertienachttien Volgens mij moet je betalen om deze site op de een of andere manier te volgen. Misschien is dat de oorzaak?
BeantwoordenVerwijderenFijn pasen, overigens!
Ik ben 'Meester Maarten' uit België. Allereerst bedankt voor de link naar onze website.
BeantwoordenVerwijderen"Heeft hij al een pilot van de 23onderwijsdingen gevolgd?"
Neen, ik heb geen pilot van de 23onderwijsdingen gevolgd. Ik weet zelfs niet wat dat is :-) Ik ben al een paar jaar met podcasten in de klas bezig.
Hee Meester Maarten,
BeantwoordenVerwijderenWat leuk! Echte die-hards werken zelfs op paaszondag, blijkbaar ;) En die 23-onderwijsdingen, daar kan "23Dingen" (zie eerste reactie op mijn blogbericht) je echt alles over vertellen. Rob, aan jou de eer!
Hé Barb, spannend berichtje. Doe je er je voordeel mee
BeantwoordenVerwijderenHmmm, podplaza gechecked en je kan het inderdaad alleen met iTunes of vanaf de podplaza site beluisteren. Flauw :(
BeantwoordenVerwijderenEn Meester Maarten, leuk dat hij reageert. Heeft vast een alert uitstaan, een zgn. Trackback.
Maarten, volg de link naar 23 Onderwijsdingen.
Bedankt voor de link naar 23 Onderwijsdingen. Ga ik komende week eens grondig bekijken!
BeantwoordenVerwijderenBarbara, ineens verschijnt Meester Maarten himself "zomaar" via een link op je blog.Wel verrassend, het werd zomaar een soort chatsessie hierboven. Erg interactief hoor en aan je leuke verslag leid ik ook af dat je al veel geleerd hebt en kunt toepassen.Dat konden we bij de start niet bedenken he? Goede week!
BeantwoordenVerwijderenMiischien kan Meester Maarten hier zelf even toelichten hoe ie op Barbara's blog terecht is gekomen?
BeantwoordenVerwijderenps. Maarten en ik kennen elkaar niet he, geen doorgestoken kaart! :)
Ik ben op jullie blog terecht gekomen via Google Analytics (http://www.google.com/analytics/). Ik kan daar zien wie ernaar mijn blog heeft gelinkt en van waaruit. Ik krijg dus in mijn statistieken de link naar dit bericht te zien vandaar dat ik hier ben terecht gekomen.
BeantwoordenVerwijderenZeker geen doorgestoken kaart :-)
:-) Ja zo kan het inderdaad ook. In aanvulling hierop, kun je ook in Blogger zelf de functie bij Instelling > Koppelingen > Weergeven aanzetten.
BeantwoordenVerwijderenDit zijn de zogeheten trackbacks.
Meer daarover lees je op de Help pagina van Blogger.
Dank je (wederom) voor je leerzame comment, Maarten!